5 Ocak 2013 Cumartesi

Kıymalı Mantı

Hamuru
un
yumurta
tuz
su
Yapılışı: yapmak isteğimiz kadar mantıya göre 2 bardak civarı una 1 yumurta koyarak biraz sert bir hamur yapıp dinlendiriyoruz.
iç malzemesi
 yarım kg kıymaya
1 adet sogan
tuz
baharat
Yapılışı: Kıymayı rendelenmis yada çok küçük doğranmış soğan(ben soğanı sulanmaması için çok küçük dogruyorum) ve baharatlarıyla iyce yoguruyoruz..

 hamuru oklava yada merdaneyle çok kalın olmayacak şekilde açıp biraz unlanmış kalıba seriyoruz kıymalarını koyup üstünede hamurunu açıp kapatıyoruz oklavayla üzerinden geçiyoruz ve mantılarımız hazır :) kalıp kullanmıyorsanız hamuru kesip klasik yöntemlede yapılabilir.
ben mantıları pişirmeden önce fırınlıyordum ama bukez fırınlamadım.
Afiyet olsun :) umarım beğenirsiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Blogger Gadgets